Punkyfish Forum

Hét gezelligste aquarium forum van Nederland.

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Ma 17 Jul 2006, 19:55 
en weet je al wat meer?

Zijn de meeste garnaaltjes nog bij gekomen?

of zijn er veel dood gegaan?

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di 18 Jul 2006, 12:55 
Vijf van de zeven japonica's zijn dood gegaan, ik heb nou nog 2 'overlevenden'. Mijn pco's (dwergkreeften) leven allemaal nog. :D

Het lag aan 'n loden ringetje die aan een plant vastgebonden zat. Lood is schadelijk voor de garnalen en kreeften en mogelijk op langer termijn ook voor de vissen, organen en vitale functies werken niet normaal meer waaraan de vissen kunnen overlijden.

dus, weg ermee met lood.

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di 18 Jul 2006, 13:30 
Gebruikers-avatar
De loodjes moet je zo wie zo verwijderen van je planten.

Maar denk niet dat dit zo snel de oorzaak is geweest, wij hebben een bak hier met zeker 3 loodjes maar waarschijnlijk meer en deze liggen er al maaaaaaaaaaaaaanden in. Het wemeld van de garnalen in die bak (ook volop jongen) dus geloof nooit dat in 1 nacht die het geval kan zijn geweest bij jou.

Of het lood moet aan het oxideren geweest zijn (roesten) dan is het een ander verhaal.

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do 27 Jul 2006, 13:59 
Het zou best kunnen dat er roest in het ringetje zat, maar dat heb ik niet gezien. Mijn vriend had ze weggegooid en wist het ook niet meer.

Nu loopt alles goed in mijn beide aqua's. Nou ja goed, in een van mijn aqua's zag ik gister dat mijn eerste dwergkreeft vreemd deed, hij lag er maar stilletjes bij, heb hem ongeveer 2 mnd en was redelijk klein toen ik hem kocht. in de 2 mnd tijd is ie hard gegroeid. Nou ligt ie er doods bij op zijn rug en beweegt ie nie meer. :? Andere garnalen en 2 dwergkreeften lopen over hem heen. Normaal zou ie actief achter ze aan gaan, maar denk dat ie gewoon dood is. Ik dacht dat de dwergkreeften ongeveer 2 a 4 jaar oud kunnen worden?

Wat zou de reden kunnen zijn? Zou hij bezweken zijn door de warmte?? ( het was gister in beide bakken warmer dan 30 graden.. nu 28 graden)

Groeten Virgo.

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do 14 Dec 2006, 01:28 
Hmm.. heb je alle vulling uit de potjes zorgvuldig verwijderd en de plantjes uitgespoelt dan?..

Er zitten in deze potjes voedingssupplementen die zelfs voor vissen erg schadelijk kunnen zijn. Garnalen daarentegen kunnen nogal weinig hebben..

Het is bijna een schande dat ze zo verkocht worden, maar zo blijven de plantjes nou eenmaal langer mooi in de winkel.

Bovendien zit die ellende altijd verweven in de wortels en moet je de planten bijna kapot scheuren om van het vullingsmateriaal uit het potje af te komen.

(uiteraard loodjes ook verwijderen als het geen potje betreft) ;)

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do 14 Dec 2006, 02:27 
Het beste wat je kan doen met nieuwe planten is ze zeker 24 uur in een emmer zetten en af en toe het water geheel verversen. Zo spoel je ze in ieder geval zorgvuldig uit ;)

Het glaswol/steenwol zelf en het loodje zelf kunnen op korte termijn niet zo veel kwaad, maar wel de anti-slakkenmiddelen en andere rotzooi waarmee die plantjes behandeld zijn in de kwekerijen om ze zo mooi mogelijk op te kweken. Zeker in wat kleinere bakjes kan dit een grote impact hebben op de levende have!

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do 14 Dec 2006, 19:37 
Het glas/steenwol is heel eenvoudig van de wortels te verwijderen door het er met een gebaksvorkje tussenuit te 'kammen'.

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za 03 Feb 2007, 13:47 
Wat vreselijk zeg.. Ik weet dat het een ouder topic is, maar ik kan me nu heel goed inleven omdat ik helemaal dol ben op mijn garnalen!

Ik heb afgelopen week hetzelfde probleem gehad..De garnalen vielen spontaan van de planten af, konden niet meer overeind komen. Vreselijk om te zien... En ja, ik had nieuwe planten in mijn bak die goed afgespoeld waren. Ik raakte volkomen in paniek en wist echt niet wat ik moest doen..Moest naar mijn werk en heb er toen Easylife Filtermedium bij gegooid. Dat was het enige wat ik toen in huis had en ik was radeloos. Heb de hele dag heel ongelukkig op mijn werk gezeten en voelde me erg nerveus..

Toen ik thuis kwam waren er helaas 2 dood.. Maar het grote vrouwtje wat helemaal verlamd was en steeds omviel zat weer op een blaadje en zwom weer rond. Er zijn 2 doden :-( , gelukkig is het voor de rest goed afgelopen... Vond en vind het zo vreselijk!

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo 14 Mrt 2007, 20:06 
ik heb ook weleens een drama gehad , lag niet aan planten maar aan voederaperaat , kapot gegaan alle het voer in het water verot en alle planten vissen dieren , ALLES was dood :(

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]