Punkyfish Forum

Hét gezelligste aquarium forum van Nederland.

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Ma 01 Apr 2013, 12:40 
Gebruikers-avatar
Een van de zalmpjes lijkt het een beetje door te krijgen dat er ook voer drijft en dat ze dus naar boven kan komen.

Maar ik heb nu ook een ander vraagje. Toen ik zaterdagmiddag de vissen heb gehaald heb ik deze 's avonds voor het eerst gevoerd, zondag heb ik 's ochtends en 's avonds wat eten gegeven. Maar aangezien ik normaal al naar mijn werk ben voordat de verlichting aangaat wil ik liever alleen 's avonds na mijn werk wat eten geven. Nu hoor ik van veel mensen dat dit gewoon kan, weer andere zeggen dat je minimaal twee keer per dag moet voeren.

Wat kan ik het beste doen?

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma 01 Apr 2013, 12:48 
Gebruikers-avatar
"minimaal twee keer per dag moet voeren" Als je vissen wil kweken, en dan moet het voer ook gevarieerd zijn. Het maakt niet uit, ook al zou je ze 1x in de 5 dagen eten geven, zolang het maar proportioneel word gegeven. Nog een reden waarom je beter niet 2x per dag kan voeren; sommige vissen worden er erg dik van, en sommige vissen waaronder goerami's vreten zichzelf de dood in, op die manier.

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma 01 Apr 2013, 12:54 
Gebruikers-avatar
GrimFilth schreef:
"minimaal twee keer per dag moet voeren" Als je vissen wil kweken, en dan moet het voer ook gevarieerd zijn. Het maakt niet uit, ook al zou je ze 1x in de 5 dagen eten geven, zolang het maar proportioneel word gegeven. Nog een reden waarom je beter niet 2x per dag kan voeren; sommige vissen worden er erg dik van, en sommige vissen waaronder goerami's vreten zichzelf de dood in, op die manier.

Mooi een maal per dag (of zelfs nog minder) is dus goed. Op dit moment geef ik alleen vlokvoer maar ga als er wat meer vissen inzitten ook levend voer geven dus qua afwisseling komt het denk ik ook wel goed.

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]