Punkyfish Forum

Hét gezelligste aquarium forum van Nederland.

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Di 17 Mei 2005, 16:41 
ik werk ook in een vijver-aquaria zaak, als ik dan bij de vijvers sta is het meestal bij de goudvissen. Maar ik geloof idd best dat er veel te veel koi verkocht worden, zonder dat er eerst naar geïnformeerd is of de hele vijver wel geschikt is.

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di 17 Mei 2005, 18:46 
ik vind dat de dierenwinkel eerst moet kijken of de vijver geschikt is. Net zoals bij vissen dat je eerst vraagt hoe groot de bak is als mensen maanvissen willen of of ze al een schooltje van die vissen hebben als de mensen 1 kardinaal halen. Maar ja, een bepaalde groep verkopers kijken alleen naar verkoopcijfers, wat ik erg jammer vindt. Tuurlijk de winkel moet iets verdienen maar het moet in dit geval niet ten koste gaan van het product, in dit geval de vis.

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di 17 Mei 2005, 21:57 
precies, maar als je een vis meegeeft die toch doodgaat in een te kleine vijver komt de klant ook niet meer terug, en als je vissen meegeeft die wel overleven in de vijver, dan komt de klant tevreden terug om zijn vijver te verbeteren en uit te breiden.

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo 18 Mei 2005, 15:25 
Grafisch vormgever
Gebruikers-avatar
yup! sowieso vraag ik altijd naar de afmetingen en derg. helaas zijn mensen er erruug makkelijk in en denken dat de koi net zo makkelijk en te verzorgen is als een goudvis! veel mensen hebben dan ook geeeen ideee, wat erg jammer is. Ik probeer ze in iedergeval zo goed mogelijk voor te lichten, helaas heb je ook eigenwijze mensen, maar lopen nog wel tegen de paal. Vijvers worden dan op een gegeven moment niet meer helder, planten groeien niet, last van algen en een filter die elke week of in erge gevallen wel om de paar dagen moet worden schoon gemaakt, dan komen ze ineens terug en gaan vragen hoe dat toch kan ;)

gek he?

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za 04 Jun 2005, 11:23 
Komt me allemaal bekent voor. Mensen weten vaak niet waar ze aan beginnen en ik vind het dan ook goed dat je eerst vraagt naar hoe groot de vijver is en hoe hij is ingericht. Helaas weten ook sommige verkopers niet wat koi nodig hebben en komen er op die manier kois op plaatsen waar ze niet thuis horen. Maar met een goede voorlichting vind ik wel dat er kois verkocht mogen worden, want het zijn geweldige vissen. Iedere koi heeft duidelijk een eigen karakter en ze worden supertam als je ze genoeg aandacht geeft. Als je kois kent zijn goudvissen ineens erg saai. En dat niet alleen vanwege de kleuren die kois kunnen hebben maar vooral vanwege het karakter en hoe ze zich gedragen en reageren op de omgeving.

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za 04 Jun 2005, 12:08 
1000 liter per koi vind ik eigelijk wel wat overdreven.

Dat een koi een groten vervuiler is geef ik je helemaal gelijk in.

Bij mijn ouders thuis had ik een koivijver van 12000 liter met een filter systeem van 4000 liter inhoud.

Wij hadden hier 32 exemplaren in zitten van 30 tot 60 cm, dit heeft echter nooit voor problemen gezorgt.

De koi"s zijn gekocht exemplaren van 5 cm groot waarnaar ze binnen 2 jaar uitgegroeid waren tot 30 tot 60 cm, als een koi zo snel groeit moet dat eigelijk wel zeggen dat de vijver groot zat was voor deze dieren.

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za 04 Jun 2005, 23:11 
Grafisch vormgever
Gebruikers-avatar
Het is dan ook een vuistregel, net als je met aquarium vissen ook hebt, puur een indicatie. Deze hangt af van het filter dat je aanschaft, hoe groter hoe meer vis je kan huishouden hoe kleiner hoe minder uiteraard en met een minimaal systeem is 1 koi op 1000ltr wel aan te raden dan als je een 4000L filter hebt ;)

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo 22 Jun 2005, 13:53 
Heyhey Helena, ik was gister voor de eerste keer in de Driesprong! Wel leuke vissen daar ook mooie grote goudvissen, en veeeel vijvervissen! Ik vond die steuren heel gaaf om te zien. Maarre...je zegt wel dat zo"n koi veel water en ruimte nodig heeft, maar ik zag in een vijver die bij jullie binnen staat ook best veel grote kois en die vijver was niet zo supergroot of nouja wel breed maar niet echt heel diep :roll: er zwommen ook eendjes in, hoe zit dat dan?

Maar wel heel goed hoor van je, dat je die mensen erover advies geeft! Veel verkopers zeggen gewoon van o ja kan wel om gewoon te verkopen.

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do 23 Jun 2005, 00:17 
Grafisch vormgever
Gebruikers-avatar
haha dat hoor ik heeel vaak, ook zoiets als, ja maar hier heb je wel 100 goudvissen in een meter bak zitten ;)

Die show vijver is ook een verkoop vijver, tevens zitten er 2 filters op (5 kamer filter+biotec 18), een uv lamp en een skimmer, daarbij verversen wij minimaal elke week 50% ongeveer aan water. Dit is natuurlijk geen wenselijke situatie voor een vijver in je tuin, deze situatie adviseren we dan ook niet aan mensen :)

btw show vijver is +/- 12.000 liter

maar die vraag krijgen we vaker! en leuk dat je langs bent geweest! je was er dus dinsdag? toen was ik er ook! alleen zat ik op kantoor het drie-sprong krantje te ontwerpen/in elkaar zetten! :D

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]